5 ΛΕΠΤΩΝ TEST ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΣΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ

5 ΛΕΠΤΩΝ TEST ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΣΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ

evaggelos-golas-orl-blog-test-5-lepton-gia-tin-ektimisi-tis-akoustikis-ikanotitas

Ερωτήσεις:

Όταν μιλάω στο τηλέφωνο έχω πρόβλημα στο να καταλάβω τον συνομιλητή μου

  • Δεν μπορώ να παρακολουθήσω συζήτηση με δυο ή περισσότερα άτομα που μιλάνε ταυτόχρονα.
  • Στο σπίτι παραπονούνται ότι ανοίγω πολύ τον ήχο της TV.
  • Πρέπει να προσπαθήσω για να κατανοήσω μια συζήτηση.
  • Συμβαίνει να μην ακούω πάντα το κουδούνι του τηλεφώνου ή της πόρτας.
  • Έχω πρόβλημα στο να παρακολουθήσω μια συζήτηση σε θορυβώδες περιβάλλον όπως σε πάρτι, σε μπαρ, σε κέντρο διασκέδασης.
  • Μπερδεύομαι να καταλάβω από πού έρχεται κάποιος ήχος.
  • Συμβαίνει να μην κατανοώ κάποιες λέξεις σε μια πρόταση και αναγκάζομαι να ζητήσω από τον συνομιλητή μου να επαναλάβει αυτό που λέει.
  • Ιδιαίτερο πρόβλημα έχω να διακρίνω τις λέξεις, όταν συζητώ με γυναίκες ή παιδιά.
  • Έχω εργαστεί σε περιβάλλον με πολύ θόρυβο όπως βιομηχανικό θόρυβο, ξυλουργείο, κατασκευαστική εταιρία, κέντρο διασκέδασης κλπ.
  • Πολλές φορές μου δημιουργείται ή αίσθηση ότι οι συνομιλητές μου μουρμουρίζουν και δεν έχουν καλή άρθρωση.
  • Οι συνομιλητές μου ενοχλούνται γιατί δεν καταλαβαίνω ό,τι μου λένε.
  • Δεν καταλαβαίνω πάντα τι μου λένε με αποτέλεσμα να δίνω λάθος απαντήσεις.
  • Αποφεύγω κοινωνικές δραστηριότητες γιατί δεν είμαι βέβαιος γι αυτό που ακούω και φοβάμαι μη δε δώσω τη σωστή απάντηση Αυτή η ερώτηση να απαντηθεί από άτομο του περιβάλλοντος του εξεταζομένου.
  • Πιστεύεται ότι έχω πρόβλημα στην ακοή μου.

 

Υπολογισμός πόντων
Σχεδόν πάντα (3 πόντοι) 2 μια φορά στις δυο (2 πόντοι) 3 περιστασιακά (1 πόντος) 4 Ποτέ (0 πόντοι)

Βαθμολόγηση

Για να υπολογίσετε την βαθμολογία σας:

Βάλτε 3 πόντους σε κάθε απάντηση “σχεδόν πάντα”
Βάλτε 2 πόντους σε κάθε απάντηση “μια φορά στις δυο”
Βάλτε 1 πόντο σε κάθε απάντηση “περιστασιακά:
Βάλτε 0 πόντους σε κάθε απάντηση “ποτέ”

Εάν συγγενής εξ αίματος έχει βαρηκοΐα προσθέστε άλλους 3 πόντους. Αθροίστε το σύνολο των πόντων που προέκυψαν.

Τελικό άθροισμα και η ερμηνεία του..

0-5 : Η ακοή σας είναι πολύ καλή, δεν έχετε κάτι να κάνετε
6-9 : Συνιστάται να εξετασθείτε από ειδικό Ωτορινολαρυγγολόγο
10 + : συνιστάται άμεσα να επισπεύσετε την εξέταση από ειδικό ΩΡΛ Οι θέσεις αυτές ταυτίζονται με τις απόψεις της Αμερικανικής Ακαδημίας της Ωτορινολαρυγγολογίας , χειρουργικής κεφαλής τραχήλου

Ιωάννα-Ελένη (Ελεάννα) Βιρβιδάκη, PhD, CCC-SLP
Μάστερ Παθολογίας Λόγου-Ομιλίας-Κατάποσης, Πανεπ. Βοστώνης, Η.Π.Α.
Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπ. Ιωαννίνων
email: info@virvidaki.gr

Βιογραφικό.
H Ελεάννα Βιρβιδάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα ενώ έλκει την καταγωγή της από τα Χανιά. Το 1994 ξεκίνησε τον κύκλο των σπουδών της στην Βοστώνη των Ηνωμένων Πολιτειών με προπτυχιακές
σπουδές ιατρικής κατεύθυνσης και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Παθολογία Λόγου και Ομιλίας από το Boston University (MSc). Το 2001 απέκτησε το δίπλωμα της κλινικής επάρκειας (Certificate of Clinical Competence) στην Παθολογία Λόγου και Ομιλίας από την Αμερικάνικη Ένωση Λογοπαθολόγων και Ακοολόγων (ΑSHA), της οποίας παραμένει ενεργό μέλος έως και σήμερα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και πριν την επιστροφή της στην Ελλάδα, εργάσθηκε ως υπεύθυνη λογοπαθολόγος σε μεγάλες μονάδες αποκατάστασης νευρογενών διαταραχών επικοινωνίας και κατάποσης ενώ παράλληλα προσέφερε
εθελοντικά τις υπηρεσίες της στην κλινική λογοπαθολογίας του Massachusetts General Hospital. To 2003 επέστρεψε στην Αθήνα όπου συνεργάστηκε επί σειρά ετών με το Ιατρικό Κέντρο Αθηνών και την Μονάδα Αγγειακών Εγκεφαλικών Επεισοδίων του Νοσοκομείου Αλεξάνδρα. Έχει συμμετάσχει με πολυάριθμες ανακοινώσεις ως προσκεκλημένη εισηγήτρια και συντονίστρια σε διαλέξεις και στρογγυλές τράπεζες σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, με επίκεντρο εισηγήσεων στην αξιολόγηση και αποκατάσταση νευρογενών διαταραχών επικοινωνίας και σίτισης-κατάποσης (δυσφαγίας). Από τα τέλη του 2009, λειτουργεί το ιδιωτικό της γραφείο στα Ιωάννινα, σήμερα ως επιστημονική υπεύθυνη της διερευνημένης διεπιστημονικής ομάδας «Λογοποίηση». Μεταξύ του 2009-2015, επιτέλεσε το διδακτικό της έργο στο τμήμα λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Ηπείρου ως έμμισθη επιστημονική συνεργάτης ενώ τελευταία, αποτελεί ακαδημαϊκή υπότροφο των τμημάτων λογοθεραπείας των Πανεπιστημίων Πατρών και Ιωαννίνων. Κλινικά, ασχολείται με
παιδιά, εφήβους, ενήλικες και υπερήλικες με διαταραχές ομιλίας και λόγου/γλώσσας, ενώ τα κύρια κλινικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στους τομείς αποκατάστασης λόγου-ομιλίας και σίτισης- κατάποσης σε επίκτητες νευρολογικές βλάβες. Σήμερα, είναι διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με αντικείμενο τον προσυμπτωματικό έλεγχο κατάποσης στο οξύ αγγειακό
εγκεφαλικό επεισόδιο.