Καλιάφα Σπ. 1Α, Ιωάννινα, Τ.Κ. 45332

ΝΕΑ & ΑΡΘΡΑ

BLOG

Τι είναι η Αφυδάτωση;

Ζεσταίνεστε; Ζεσταίνεστε πολύ; Διψάτε επίμονα ενώ παρατηρείτε ότι περιορίζεται η συνηθισμένη ποσότητα των ούρων σας, τα οποία μάλιστα σκουραίνουν περίεργα και παίρνουν το χρώμα που έχει το τσάι;

Επίσης μπορεί να αισθανθείτε ξηρά μάτια, ξηρή γλώσσα, να σταματήσετε να ιδρώνετε και να εμφανίσετε μυϊκές κράμπες, εξάνθημα, ναυτία τάση για εμετό, ζάλη και σύγχυση!

Προσοχή: Όλα αυτά τα συμπτώματα είναι σημάδια ότι προοδευτικά εγκαθίσταται αφυδάτωση, μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση για τον οργανισμό σας, που όχι σπάνια, καταλήγει σε επείγουσα νοσηλεία. 

Τι είναι η Αφυδάτωση;

Το σώμα μας σε ποσοστό 75% του βάρους του αποτελείται από Η2Ο δηλαδή νερό. Το μεγαλύτερο ποσοστό του νερού βρίσκεται μέσα στα κύτταρα. Το υπόλοιπο στο εξωκυτταρικό χώρο δηλαδή μέσα στα αγγεία και τον χώρο μεταξύ των κυττάρων που λέγεται διάμεσος χώρος. Η αφυδάτωση εμφανίζεται όταν η ποσότητα νερού που αποβάλλεται από το σώμα είναι μεγαλύτερη από την ποσότητα που λαμβάνεται.

Χάνουμε νερό συνήθως με:

  1. Την αναπνοή
  2. Τον ιδρώτα (άδηλη αναπνοή)
  3. Την ούρηση και την αφόδευση

Σε μια ημέρα με τις συνηθισμένες δραστηριότητες , ένα άτομο πρέπει να πιεί ποσότητα νερού ανάλογη των απωλειών από την λειτουργία του οργανισμού και αυτή κυμαίνεται μεταξύ δυο και τριών λίτρων. Στην αφυδάτωση η πρόληψη παίζει τον καθοριστικό ρόλο για την αποτροπή της.

  • Συμβουλή #1. Προγραμματίστε την ημέρα σας. Πάρτε νερό σε όλα τα υπαίθρια γεγονότα και όταν ταξιδεύετε. Προσοχή η έντονη μυϊκή δραστηριότητα και το θερμικό στρες αυξάνουν εκθετικά την απώλεια υγρών.
  • Συμβουλή #2. Ελέγξτε το καθημερινό δελτίο καιρού. Ημέρες με υψηλές θερμοκρασίες αποφύγετε την άσκηση, την πεζοπορία, την έκθεση στον ήλιο και ελαχιστοποιείστε δραστηριότητες στην ύπαιθρο.
  • Συμβουλή #3. Παιδιά και ηλικιωμένοι είναι επιρρεπείς στην αφυδάτωση. Εξασφαλίστε τους επαρκείς ποσότητες νερού και υγρών. Στον καύσωνα οι ηλικιωμένοι θα πρέπει να μένουν σπίτι τους ή σε χώρους κλιματιζόμενους.
  • Συμβουλή #4. Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ. Αυξάνει τις απώλειες υγρών και μειώνει την ικανότητά σας να αναγνωρίζετε πρώιμα συμπτώματα αφυδάτωσης.
  • Συμβουλή #5. Στον καύσωνα φορέστε ανοιχτόχρωμα ρούχα, καπέλο, πίνετε άφθονες ποσότητες νερού, υγρών, αποφύγετε την άμεση έκθεση στον ήλιο και δροσιστείτε με ανεμιστήρα, βεντάλια κλπ
  • Συμβουλή #6. Εάν είστε υποχρεωμένοι να εργάζεστε σε θερμό περιβάλλον, φροντίστε για παρατεταμένα διαλύματα σε δροσερό κλιματιζόμενο χώρο. Πίνετε νερό, αυξήστε την κατανάλωση σε αλάτι. Είναι σημαντικό η έκθεση στη θερμότητα να μη δρα σωρευτικά στον οργανισμό μας.
  • Συμβουλή #7. Ενημερωθείτε για τα συμπτώματα και σημάδια της θερμικής κράμπας, του θερμικού εξανθήματος, της εξάντλησης από θερμότητα και της θερμοπληξίας. Έτσι θα βοηθήσετε τον εαυτό σας και τους άλλους για πρόληψη της θερμοπληξίας.

Με λίγα λόγια

Προϋπόθεση για την φυσιολογική λειτουργία του σώματος είναι η επαρκής ποσότητα νερού. Όταν η πρόσληψη υστερεί των απωλειών νερού εμφανίζεται αφυδάτωση. Τα συμπτώματα κυμαίνονται από ήπια ως και απειλητικά για την ζωή. Τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι είναι περισσότερο επιρρεπείς στην αφυδάτωση. Η πρόληψη είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για τη θεραπεία της αφυδάτωσης.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στείλτε μας ερωτήσεις σας